Citroën Vidlička
Prevádzka Nové Mesto nad Váhom:
Tel.: 032 / 7716 777
Piešťanská 67, 915 01 Nové Mesto nad Váhom

CITROËN technológie

POJMY - používané skratky

 

ABS    ADML    AIRBAG    AFIL    AFU    ESP    FSE    FAP     GRIP CONTROL     

 

INTELIGENTNÁ KONTROLA POHONU     NATÁČACIE BI-XENÓNOVÉ SVETLOMETY

 

REF     SYSTÉM ZMERANIA MIESTA     

 

2WD     4WD AUTO     4WD LOCK

 

SYSTÉM STOP & START     VARIABILNÝ TEMPOMAT     HYDRACTIVE

 

 

 

VYSVETLENIE pojmov

 

ABS:   Systém proti zablokovaniu kolies pomáha pri brzdení a v prípade potreby upravuje tlak v brzdovom systéme, aby zabránil zablokovaniu kolies a umožnil vodičovi nepretržitú kontrlo nad vozidlom.

 

 

 

ADML: Bezdotykový systém prístupu do vozidla. Umožňuje otvoriť a naštartovať vozidlo, ak máte pri sebe elektronický kľúč. Tento je detekovaný v okruhu 70cm od zámkov dverí.

 

 

 

AIRBAG:
           Je zložený vzduchový vak, vytvorený z polyamidu. Senzor zrýchlenia zaznamenáva mieru spomalenia vozidla. Akonáhle prekročí hranicu prípustného spomalenia /pri náraze/, aktivuje sa výbuch nálože. počas horenia sa uvoľní plyn /dusík/, ktorý naplní vak. Nafúktnutý airbag, ktorý splnil svoju úlohu, sa po niekoľkých milisekundách vyfúkne.

 

 

AFIL:  Systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu /mikrospánok/. Ak systém zachytí prejazd

jazdného pruhu bez zapnutia smerových svetiel, upozorní vodiča vibráciou sedáku na strane, na ktorej bol zaznamenaný prechod jazdného pruhu.

 

 

 

AFU:   Pri prudkom stlačení brzdového pedálu, brzdová asistent krátkodobo zvýši brzdný tlak a skráti tak brzdnú dráhu. Aktiváciuu AFU sa aktivijú výstražné svetlá.

ASR alebo TCL: 
Protipreklzový systém je elktronický prvok zabraňujúci prekĺzavaniu kolies pri rozjazde, najmä na šmykľavom povrchu s nízkou priľnavosťou. Ak systém zistí prekĺzavanie kolesa, dané koleso pribrzdí.

 

 

 

ESP alebo ASC:
Elektronic Stability Program je inteligentný elektronický systém kontrolujúci v medziach fyzikálnych zákonov želenú trajektóriu vozidla. Pri zaregistrovaní šmyku, upravuje smer vozidla pribrzdením a (alebo) zrýchlením.

 

 

 

FSE:   Elektrická parkovacia brzda je systém pomoci pri rozjazde, ktorý udržuje vozidlo zabrzdené počas dvoch sekúnd, čo je nevyhnutný čas na presun nohy z brzdového na plynový pedál.

 

 

 

FAP:   Filter pevných častíc (FAP), prispieva k ochrane životného prostredia zachytávaním nespálených častíc vypúšťaných motorom a ich spaľovaním.
Po namontovaní filtra FAP dosiahne úroveň emisie znečisťujúcich častíc motora HDi (ktorá je už mimoriadne nízka) hranicu merateľnosti a lepšie výsledky ako budúce environmentálne normy Európskej únie.

 

 

GRIP CONTROL:
           Je systém zabezpečujúci zvýšenú motoriku vozidla vďaka multifunkčnému ovládaču /výber z 5-tich režimov/ a vylepšenému protiprelzovému systému, ktorý vylepšuje motoriku predných kolies v závislosti od terénu a možnej priľnavosti.
Grip control:
-optimalizuje v režime sneh, vo fáze stúpania prekĺzavanie kolies, s cieľom zabezpečiť čo najlepšie zrýchlenie.
-v režime piesok znižuje riziko zahrabania kolies tým, že umožňuje iba krátke simultánne prekĺzavanie predných kolies.
-v bežnom hlinitom teréne umožní výrazné prekĺzavanie kolesa s menšou priľnavosťou /cieľ - odstrániť blato z kolesa, aby znovu získalo priľnavosť/.
-vo fáze stúpania sys. optimalizuje prekĺzavanie kolies s cieľom zabezpečiť efektívnejší rozbeh vozidla.
-vo fáze STANDARD je nastavený na krátke a fixné prekĺzavanie kolies s kompromisom na povrch vozovky.

 

 

 

INTELIGENTNÁ KONTROLA POHONU:
          Ponúka zvýšenie bezpečnosti a mobility na zamrznutých, zasnežených a mokrých cestách. po analýze povrchu, sklonu vozovky, typu snehu, tento systém povolí, alebo zamedzí prešmykovaniu ľavého, či pravého kolesa, pre čo najlepšie zvládnutie nedotáčavosti.

 

 

 

NATÁČACIE BI-XENÓNOVÉ SVETLOMETY:
          Umožňuje osvetliť až stopäť stupňový uhol, napríklad pri ostrých zákrutách, na križovatkách,....

 

 

REF:  Elektronický rozdeľovač brzdného účinku využíva snímače systému ABS a optimalizuje využitie brzdného účinkuzadných kolies pre každé koleso nezávisle.

 

 

 

SYSTÉM ZMERANIA MIESTA NA PARKOVANIE:
           Umožňuje okamžite zistiť priestor, či je dostatočne veľký na zaparkovanie. Aktivuje sa tlačidlom na palubnej doske, pri zapnutom smerovom svetle a identifikuje prekážky pri parkovaní.

 

 

 

SYSTÉM POHONU NA ŠTYRI KOLESÁ A ELEKTRONICKÁ KONTROLA:
           Umožňuje zvoliť režim pohonu náprav v závislosti od jazdného štýlu. Ponúka 3 režimy s možnosťou manuálnejvoľby vodiča:
2WD:   Poháňaná predná náprava,

 

 


4WD AUTO: Vozidla poháňajú obidve nápravy.Rozdelenie krútiaceho momentu na nápravy je rozdeľované automaticky, pričom má prednosť predná náprava. Počítač rozhoduje o presune určitej sily aj na zadnú nápravu, ak je potrebné zaručiť optimálne jazdné vlastnosti.

 

 


4WD LOCK: Režim na extrémne podmienky /piesok, blato, strmý kopec,.../. Počítač presúva na rozdiel od 4WD AUTO 1,5 násobok krútiaceho momentu na zadnú nápravu., čím zaručuje vozidlu vynikajúcu priľnavosť ku vozovke.

 

 

 

SYSTÉM STOP & START:          
          Systém automaticky nastaví motor do úsporného režimu, napr. počas zastavenia v premávke /semafor, dopravná zápcha,a iné/. Kontrolka ECO sa automaticky rozsvieti po zastavení vozidlaa stlačení brzdového pedálu. Systém umožňuje znížiť spotrebu a emisie CO2,  ako aj hladinu hluku.

 

 

 

VARIABILNÝ TEMPOMAT S OBMEDZOVAČOM RÝCHLOSTI: 
           Sytém umožňuje vodičovi zvoliť rýchlosť, ktorú si neželá prekročiť /obmedzovač/, alebo naopak nastaviť konštantnú rýchlosť /napr. na diaľnici/, ktorú chce držať. Funkcia sa deaktivuje pribrzdením - zašliapnutím brzdového pedálu.

 

 

 

HYDRACTIVE III C5:

47219619